Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soutěživost vs. solidarita studentů na střední škole
Karasaridu, Klára ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá soutěživostí a solidaritou u studentů středních škol. Po studentech bývají vyžadovány dobré výsledky a úspěchy ve škole, což vyvolává soutěživost mezi studenty o to, kdo bude nejlepší. Vedle toho se u třídy počítá se spoluprací a solidaritou, aby dobře fungovala jako skupina. Tyto dva fenomény mohou vyvolávat ve studentech tlak a přesto, že se zdánlivě vylučují, jsou spolu propojené. Právě objasnění toho, jak se tyto dva prvky projevují u vztahů ve třídě, bylo cílem tohoto výzkumu. To jsem zkoumala pomocí kvalitativních polo-strukturovaných rozhovorů. Vzhledem k současné pandemické situaci rozhovory probíhaly v on-line podobě. Hlavním zjištěním výzkumu je, že soutěživost se neprojevuje u studentů obvyklým způsobem: nevyžaduje ji po nich okolí, ale spíše se k soutěživosti motivují mezi sebou. Solidarita se projevuje v tom, jak spolupracují a jak si mezi sebou rozumějí. Pro studenty je totiž důležité mít ve třídě přátelské vztahy, což v nich vyvolává touhu více spolupracovat. U spolužáků se kterými si nerozumí solidaritu a spolupráci neprojevují v takové míře. Vztahy se budují nejen pomocí a spoluprací ve třídě, jak bylo očekáváno, ale především právě přátelstvím a mimoškolními aktivitami, které vztahy ve třídě utužují o mnoho více. Další důležitá zjištění jsou, že...
Pojetí nevěry v on-line vztazích
Dubišarová, Pavla ; Kotík, Michal (vedoucí práce) ; Aslan, Katarína (oponent)
V této práci se věnuji se online nevěře se zaměřením na to, jak je chápána a jak zasahuje do vztahů mladých lidí. Teoretická část se opírá hlavně o práce Anthonyho Giddense a Zykmunda Baumana v rámci přeměny vztahů a Lynn Jamiesonová a Ziyada Marara z hlediska zkoumání intimity. Internetové komunikace má určitá specifika odlišná od té klasické, díky kterým je seznamování rychlé a jednouché, což vytváří ideální prostředí pro vznik online nevěry. Zároveň není jasně dané, kde na internetu začínají hranice této nevěry, co je ve vztahu v pořádku a co už ho narušuje. Proto je zapotřebí zjistit i co konkrétně považují mladí lidé za nevěru. Výzkum probíhal pomocí kvantitativního výzkumu a zkoumal mladé lidi, kteří zažili dlouhodobý vztah. Cílem této práce je zjistit, jak online technologie narušují párovou intimitu. Jaké postoje mají mladí lidé k online nevěře a zda s nimi souvisí párová intimita a výskyt online nevěry ve vztazích. Ten byl zkoumaný z objektivního i subjektivního pohledu respondentů. Jako součást online technologií, které mohou narušit partnerský vztah, jsem zkoumala a porovnala postoje ke konzumaci klasické pornografie a pornografie ve virtuální realitě.
The Truth Behind the Lies: The Experiment
Harutyunyan, Mikayel ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Matoušek, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce představuje ekonomický experiment, který zkoumá vzorce nečestného chování studentů druhého stupně na základní a střední škole. Studenti vyplnili osobnostní inventáře týkající se Velké Pětky a Temné Triády, za což byli následně odměněni. Jako odměna fungovaly sladkosti a jejich počet byl určen hodem kostkou. Výsledky hodů byly známé jen jednotlivým účastníkům, mohli se tudíž rozhodnout, zda zalžou, nebo budou mluvit pravdu o tom, co jim padlo. Následná analýza odhalila, že určitá část účastníků podváděla, ale někteří si nenárokovali plnou výši odměny. Apel na poctivost jsme shledali neefektivním ve snižování počtu podvodů. Dále jsme objevili pozitivní korelaci mezi narcismem, extraverzí a podváděním. Na druhou stranu otevřenost vůči zkušenosti, neurotismus a morálnost, jeden z aspektů přívětivosti, s podváděním korelují negativně. Jednotlivci s horšími akademickými schopnostmi podvádějí méně, naopak ti, kteří dosahují lepších výsledků v testu kognitivní reflexe, podvádějí více. Mimoto indikátory "nestabilního" rodinného zázemí (rozvedení nebo nezaměstnaní rodiče) jsou spojeny s vyšší mírou podvádění, efekt stabilnějšího rodinného zázemí je nejasný. Konečně, zdá se, že ženy si raději odpustí možnost vybrat si plnou výši odměny a místo toho podvádí jen částečně. Celkové výsledky...
Psychologické souvislosti poctivosti a podvádění
Tefelnerová, Pavla ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Trojanová, Hana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o psychologických aspektech poctivosti a podvádění, propojujíc poznatky nejen psychologických, ale také ekonomických či pedagogických výzkumů. První kapitola uvádí čtenáře do problematiky nastíněním hranice mezi poctivým a nepoctivým chováním a vymezením několika názorových proudů, ze kterých jednotliví výzkumníci k tématu přistupují. Na vybraných výzkumech ukazuje, že podvádění není patologií několika málo jedinců, ale spíše způsobem chování, který je za dostatečně vyhrocených okolností vlastní každému lidskému jedinci. Druhá kapitola poté pojednává o osobnostních, situačních i demografických faktorech, které ovlivňují hranici, za kterou se lidé k nepoctivému chování uchylují, jeho míru i způsoby podvádění. Nabízí tak vhled do mechanismů fungování podvádění a možných způsobů jeho ovlivnění. Protože zjištění předkládaná v této části práce vycházejí z různých výzkumných metod (dotazníků a experimentů), je třetí kapitola věnována diskuzi jejich předností i limitů ve vztahu ke konkrétnímu zaměření celé práce. Teoretickou část práce uzavírá rozvaha nad etickými aspekty výzkumu poctivosti a podvádění. V návaznosti na předkládaná zjištění byla navrhnuta experimentální studie, jejímž cílem je zjistit, jak vybraný způsob redukce míry nepoctivého chování působí na...
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Švelch, Jan ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Jsou skauti opravdu čestnější?
Sedlická, Monika ; Zajíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Ve dvou experimentech, ve kterých děti buď řešily maticovou úlohu, nebo házely kostkou, zkoumáme, zdali jsou skauti poctivější než neskauti. V prvním experimentu, v němž účastníci self-reportovali, kolik matic správně vyřešili, a to poté, co jejich testy byly skartovány, jsme zaznamenali lež u 10,81 % skautů a 13,04 % neskautů. Rozdíl mezi nepoctivostí skautů a neskautů nebyl ale statisticky významný. Vliv proměnné Skaut na poctivost jedince se neprokázal, stejně jako vliv skautského slibu nebo počtu aktivních let ve skautu na poctivost skauta. Ve druhém experimentu účastníci v ústraní házeli kostkou a podle hozené hodnoty buď měli nárok (1, 2, 3) na Kinder čokoládu, nebo ne (4, 5, 6). Zjistili jsme, že u skautů se hody statisticky nelišily od 50 %, zatímco u neskautů ano. Znovu se ale ukázalo, že rozdíl mezi skauty a neskauty je statisticky nevýznamný. Ani v jednom z experimentů jsme tak neprokázali hypotézu o tom, že skauti jsou čestnější než neskauti.
Analýza podobnosti výsledků přijímacích zkoušek na FIS
Habarta, Filip ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Malá, Ivana (oponent)
Cílem práce je analyzování přijímacího řízení do akademického roku 2014/2015 na bakalářské studium na Fakultu informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické. Tato analýza je zaměřená především na problematiku opisování u přijímací zkoušky. K tomuto účelu je použit pravděpodobnostní model odhalující podezřele vysoký počet shodných odpovědí mezi účastníky přijímací zkoušky. Model je vypočítáván pomocí skriptu vytvořeného jako součást této práce. Skript může být použit i k aplikaci na jiná data. Součástí práce je zároveň základní rozbor dat získaných z přijímacího řízení. Výsledné zhodnocení přijímacího řízení a návrhy na přijetí případných opatření jsou shrnuty v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.